Intrum och Sainsbury's Bank ingår samarbete
Intrum UK har tecknat avtal med Sainsbury's Bank och Argos Financial Services för att hantera deras inkassoverksamhet och sena betalningar.
Avtalet innebär att Intrum under white lable kommer att ta över ansvaret för inkassering och sena betalningar när det gäller produkterna för lån, kreditkort och kundkort.
"Jag är väldigt nöjd över att se det här betydelsefulla partnerskapet mellan Intrum UK och Sainsbury's Bank. Mandatet är ett kvitto på Intrums långa erfarenhet av hållbar inkassering och förmåga att leverera mervärde till våra uppdragsgivares kundresa; både när det gäller att minska utestående krediter men också i fråga om regelefterlevnad och god kundvård", säger Anette Willumsen, MD CMS Sales & Service Development and Markets.
Partnerskapet innebär att dagligvarukedjans bank kommer att kunna dra nytta av Intrums skräddarsydda insamlingsteknologi och prisbelönta kundservice.
"Vi är glada över att få arbeta med varumärkena Sainsbury's och Argos och kunna leverera en effektiv och framåtlutad inkasseringstjänst", säger Eddie Nott, MD för Intrum UK. "Våra medarbetare, system och teknologi ökar inte bara effektiviteten; de levererar också den bästa möjliga upplevelsen för konsumenten. Detta betyder tillgång till ett brett utbud av digitala verktyg samt en individuellt anpassad och personlig kundservice när det behövs."
Intrums teknologi inkluderar egenutvecklad programvara, kundundersökningar i realtid, samtalsanalys, sårbarhetsbedömningar och alternativ för digital självbetjäning.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Fall, Chief Brand & Communications Officer
+46 70 996 98 21
anna.fall@intrum.com
Ian Davies, Client & Sales Director to Intrum UK
Phone: + 44 7960 580 747
Email: ian.davies@intrum.com