Ökad kundnöjdhet för Handelsbanken i SKI Lån & Spar
Handelsbanken har de mest nöjda kunderna bland de stora bankerna i Sverige både vad gäller bolån och sparande - och kundnöjdheten ökar. Det visar Svenskt Kvalitetsindex årliga specialundersökning Lån & Spar.
"Att köpa bostad är för många det största ekonomiska beslutet i livet, och att spara för sin och sina näras trygghet är en investering för framtiden. Det är ett stort förtroende att få stötta kunderna i så viktiga frågor, och vi vill möta förväntningarna i varje möte", säger Linda Hellsten, kontorschef för Handelsbanken i Örgryte.
Svenskt Kvalitetsindex årliga specialundersökning Lån & Spar visar att bankkunder generellt värdesätter transparens, enkelhet och en aktiv kunddialog både vid mer komplicerade affärer som bostadsköp och vid sparande i exempelvis ISK eller fonder.
Handelsbanken ökar betyget inom båda produktmätningarna och har dessutom också sammantaget de mest nöjda bolån- och sparkunderna.
"Kombinationen av vår lokala närvaro, personlig anpassad rådgivning och användarvänliga digitala tjänster ger våra kunder ett riktigt bra helhetserbjudande. Resultatet i SKI Lån & Spar visar styrkan i vår kundnära affärsmodell. Vi är väldigt glada att våra kunder ger oss förtroendet och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete", säger Linda Hellsten, kontorschef för Handelsbanken i Örgryte.
SKI:s studie genomfördes under oktober och november månad 2025 och omfattar 6 333 intervjuer.
Läs mer om undersökningen här.
För ytterligare information kontakta:
Handelsbankens presstjänst, +46 8 701 80 18
För mer information om Handelsbanken hänvisas till: www.handelsbanken.com