Alma Media: Costs remain under tight control
Alma Media's Q2 result was better than we expected, as the company's cost structure was more flexible than we predicted despite high inflation. This strengthens our confidence in the company's short-term profitability development, as with the fairly weak economic growth outlook, the operating environment offers no support for earnings development. We made no substantial estimate changes after the report and thus reiterate our Accumulate recommendation and EUR 10.0 target price for the moderately valued Alma Media. Our relatively recent extensive report on Alma Media is available here.
Alma Media
Alma Media är verksamt inom mediesektorn. Inom bolaget återfinns huvudfokus inom digital media, där utbudet består av nyhetsinnehåll som berör livsstil, karriär och ekonomi. Under koncernen går ett flertal varumärken där de mer kända inkluderar Kauppalehti. Kunderna återfinns inom Norden, Baltikum och Europa och består av privata användare. Huvudkontoret ligger i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures19.07.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 308,8 | 304,9 | 307,7 |
tillväxt-% | 12,12 % | −1,26 % | 0,93 % |
EBIT (adj.) | 73,4 | 70,1 | 70,5 |
EBIT-% | 23,75 % | 22,99 % | 22,90 % |
EPS (adj.) | 0,72 | 0,63 | 0,64 |
Utdelning | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Direktavkastning | 4,68 % | 4,75 % | 4,96 % |
P/E (just.) | 13,08 | 15,37 | 15,24 |
EV/EBITDA | 9,47 | 10,67 | 10,45 |