Alma Media: Value creation with a digital business portfolio
Av Inderes
Most of Alma Media's income streams are generated by digital businesses with a strong market position and competitiveness. Considering these factors, we believe the company has rather good conditions for long-term value creation.
Alma Media
8,92
10
Öka
Öka
Alma Media är verksamt inom mediesektorn. Inom bolaget återfinns huvudfokus inom digital media, där utbudet består av nyhetsinnehåll som berör livsstil, karriär och ekonomi. Under koncernen går ett flertal varumärken där de mer kända inkluderar Kauppalehti. Kunderna återfinns inom Norden, Baltikum och Europa och består av privata användare. Huvudkontoret ligger i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures10.06.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 308,8 | 305,7 | 309,6 |
tillväxt-% | 12,12 % | −1,00 % | 1,27 % |
EBIT (adj.) | 73,4 | 67,6 | 69,1 |
EBIT-% | 23,75 % | 22,11 % | 22,33 % |
EPS (adj.) | 0,72 | 0,59 | 0,62 |
Utdelning | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Direktavkastning | 4,68 % | 4,69 % | 4,90 % |
P/E (just.) | 13,08 | 16,50 | 15,70 |
EV/EBITDA | 9,47 | 11,19 | 10,72 |
Forum uppdateringar