Toimitus vastasi tilausta
Alma Median Q1-luvut vastasivat hyvin odotuksiamme, emmekä ole tehneet lyhyen tai keskipitkän tähtäimen ennusteisiimme merkittäviä muutoksia. Lyhyellä tähtäimellä yhtiön kysyntäajurit ovat talouskehitystä ja kuluttajan heikentynyttä ostovoimaa heijastellen mielestämme tahmeita, mikä yhdessä kustannusinflaation kanssa asettaa tulokselle painetta. Tämä on kuitenkin jo heijastunut osakkeen arvostukseen ja myös heikommassa eli odotuksia voimakkaammassa talouden sakkausskenaariossa luotamme yhtiön kykyyn puolustaa tulostasoaan kustannuksia sopeuttamalla.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut23.04.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 308,8 | 306,8 | 311,3 |
kasvu-% | 12,12 % | −0,65 % | 1,47 % |
EBIT (oik.) | 73,4 | 67,4 | 70,1 |
EBIT-% (oik.) | 23,75 % | 21,95 % | 22,53 % |
EPS (oik.) | 0,72 | 0,59 | 0,63 |
Osinko | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Osinko % | 4,68 % | 4,69 % | 4,90 % |
P/E (oik.) | 13,08 | 16,57 | 15,47 |
EV/EBITDA | 9,47 | 11,19 | 10,59 |