Remedy: Pidämme katseen pitkässä pelissä
Toistamme Remedyn lisää-suosituksen ja nostamme tavoitehinnan 50,0 euroon (aik. 38,0 EUR) H2-raportin vahvistettua jälleen luottamustamme yhtiön pitkän aikavälin arvonluontipotentiaalia kohtaan. Hallituin riskein rakennetun ja hyvin johdetun moniprojektimallin ansiosta Remedyn edellytykset luoda menestyspelejä ovat hyvät. Lisäksi suotuisat markkinatrendit auttavat yhtiötä kasvamaan tällä vuosikymmenellä merkittävästi nykyistä suuremmaksi pelitaloksi. Vahvasti eteenpäin kulkevan kasvutarinan vuoksi pelaamme osakkeen suhteen edelleen pitkää peliä, vaikka lyhyellä tähtäimellä arvostus näyttää kireältä.
Vahva kasvutarina saa tukea myös numeroista
Remedyn H2-liikevaihto kasvoi 35 % 24,1 MEUR:oon ja liikevoitto oli 10,1 MEUR (H2’19: 5,1 MEUR), mikä kehitysmenojen aktivoinnit huomioiden oli erittäin hyvin linjassa ennusteemme kanssa. Vuoden 2020 osakekohtainen tulos kasvoi noin 100 % 0,86 euroon ja liikevoittomarginaali kohosi 32 %:iin heijastellen Remedyn strategian siirtyneen toden teolla kannattavan kasvun vaiheeseen. Yhtiön näkymät vahvistivat tuloskasvun jatkuvan myös tänä vuonna, mikä hälvensi aiemmin näkymiin liittynyttä epävarmuutta. Isossa kuvassa Remedy on edelleen kasvupolkunsa alkupäässä ja tulevina vuosina peliprojektien lukumäärän ja koon kasvaessa yhtiön kasvupotentiaali vain vahvistuu vuosi vuodelta. Samalla toimialan trendit (tilauspohjaiset mallit, pilvipelaaminen, digitaalinen jakelu ja pitkäkestoiset pelipalvelut) tukevat yhtiön näkymiä, kun tarve laadukkaalle pelisisällölle vain kasvaa tulevaisuudessa.
Tänä vuonna Epic-projektien kehitysmaksut ja Crossfire-rojaltit tuloskasvuajureina
Odotamme Remedyn liikevaihdon kasvavan tänä vuonna 11 % ja liiketuloksen olevan 15,5 MEUR. Kasvua tukevat Epic-projektien kasvavat kehitysmaksut, kun molemmat projektit ovat H2:n aikana täydessä tuotannossa. Lisäksi arvioimme Crossfire-alihankinnasta tuloutuvan kehitysmaksujen lisäksi rojalteja CrossfireX ja Crossfire HD -pelien julkaisun myötä. Odotamme myös Controlin myynnin jatkuvan hyvin digitaalisissa kanavissa sekä uusilla konsoleilla.
Ennusteissa katseet vuoteen 2023 ja sen yli
Arvioimme H2-raportin perusteella pienen Epic-projektin julkaisun ajoittuvan vuoteen 2022 ja suuren Epic-projektin vuoteen 2023 (aik. 2022), jonne odotamme Remedyn seuraavan merkittävän kasvuloikan ajoittuvan. Odotamme tuolloin myös jo Vanguard-projektista merkittävämpää tulovirtaa, sillä arvioimme pelin julkaisun tapahtuvan vuosien 2022-2023 aikana. Oletamme myös Crossfire-alihankinnan tai vastaavanlaisen alihankintaprojektin jatkuvan tuolloin. Lisäksi Control ja sen lisäosat sekä aiemmat Crossfire-projektit tuovat yhtiölle rojaltivirtaa pelien myynnin jatkuessa. Arviomme mukaan vuosina 2022-2023 yhtiö myös käynnistää yksi tai kaksi seuraavaa uutta isompaa peliprojektia, joista voi tuloutua liikevaihtoa julkaisusopimusten ja kehitysmaksujen muodossa. Toinen näistä projekteista on H2-raportin perusteella jo kehitysputken alkupäässä. Arviomme mukaan Remedyn tuloskasvunäkymät ovat vahvat myös vuoden 2023 jälkeen, vaikka tässä vaiheessa näkyvyys monen vuoden päähän on vielä heikko.
Arvostus on kohtuullinen pitkää peliä pelaavalle
Ennusteillamme vuonna 2023 moniprojektimalli on edennyt vaiheeseen, jossa Remedy saa tuloja yli viidestä jo julkaistuista tai kehitteillä olevasta pelihankkeesta. Odotamme tuolloin yhtiön liikevaihtoon (68 MEUR) ja liikevoittoon (24,8 MEUR) merkittävää tasokorotusta. Osakkeen P/E-kerroin on tuolloin 28x ja EV/EBIT 20x. Kertoimet näyttävät mielestämme kohtuullisilta, kun huomioidaan Remedyn pitkän aikavälin vahvat kasvunäkymät.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.02.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 41,1 | 45,9 | 48,8 |
kasvu-% | 29,83 % | 11,72 % | 6,32 % |
EBIT (oik.) | 13,2 | 15,5 | 14,8 |
EBIT-% (oik.) | 32,24 % | 33,84 % | 30,29 % |
EPS (oik.) | 0,86 | 1,02 | 0,97 |
Osinko | 0,15 | 0,20 | 0,25 |
Osinko % | 0,38 % | 1,00 % | 1,24 % |
P/E (oik.) | 45,55 | 19,78 | 20,66 |
EV/EBITDA | 31,50 | 13,00 | 12,43 |