Vahva alkuvuosi nosti ohjeistusta
Alma Media nosti tulosohjeistustaan oikaistun liikevoiton osalta vahvasti sujuneen alkuvuoden jälkeen. Yhtiön digiliiketoimintojen kasvu on ollut alkuvuonna vahvaa, mikä on yhdessä tehostustoimien kanssa nostanut selvästi yhtiön kannattavuutta. Ennakoimme yhtiöltä jo aiemmin voimakasta tuloskasvua kuluvalle vuodelle, joten nostimme ennusteitamme vain maltillisesti ylöspäin. Entistä vahvemmin digitaalisen liiketoimintaan painottuvan tuloskehityksen vuoksi hyväksymme osakkeelle nyt aiempaa korkeamman arvostustason ja näemme siksi osakkeessa vielä nousuvaraa.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.07.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 353,3 | 363,7 | 366,3 |
kasvu-% | 21,20 % | 2,93 % | 0,73 % |
EBIT (oik.) | 35,3 | 50,3 | 52,0 |
EBIT-% (oik.) | 9,99 % | 13,83 % | 14,20 % |
EPS (oik.) | 0,31 | 0,42 | 0,42 |
Osinko | 0,16 | 0,28 | 0,32 |
Osinko % | 3,18 % | 2,87 % | 3,29 % |
P/E (oik.) | 16,38 | 23,38 | 23,16 |
EV/EBITDA | 11,61 | 14,22 | 11,79 |