LeadDesk irtautuu kohderyhmäpalveluita tarjoavasta liiketoiminnastaan
LeadDesk tiedotti tänään aamulla kohtalaisen monimutkaisesta yritysjärjestelystä, jossa LeadDesk pääosin irtautuu sen suoramarkkinointikohderyhmiä tarjoavasta liiketoiminnasta eli tytäryhtiö Leadventure Oy:stä. LeadDesk jää järjestelyn jälkeen muodostuvaan uuteen yhtiöön 15 %:n osakkaaksi ja saa osana järjestelyitä 1,1 miljoonaa euroa käteisvaroja kasvustrategian toteutukseen.
LeadCloud-palvelua tarjoava Leadventure on osin LeadDeskin ydinliiketoiminnasta irrallinen hyvin itsenäinen liiketoiminta, minkä valossa järjestely on looginen. Leadventure Oy:n liikevaihto vuonna 2018 oli noin 1 897 tuhatta euroa, mikä vastasi noin 17 % LeadDeskin liikevaihdosta.
Osana järjestelyitä Leadventure vahvistaa asemaansa ostamalla Fonectalta kohderyhmäpalvelua tarjoavan liiketoiminnan. Leadventuren omistus siirtyy Rootfon Oy:lle, jonka omistajina ovat Juuri Partners Oy, LeadDesk ja Leadventuren avainhenkilöitä.
Leadventuren järjestelyiden lisäksi LeadDesk ostaa samassa yhteydessä Fonectan suoramarkkinointikohderyhmäpalveluihin kuuluneen tekstiviesti-liiketoiminnan kokonaisuudessaan 0,2 miljoonalla eurolla. Lisäksi yhtiö sopii kolmivuotisen yhteistyö- ja lisenssisopimuksen Leadventuren kanssa, jossa LeadDesk toimittaa ekosysteemipalveluita Leadventurelle yhteensä 900 tuhannen euron arvosta vuosien 2019-2021 aikana.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
