Lindex Group: Ruotsin vaatemarkkina kasvoi hyvin maaliskuussa
Lähde: Svensk Handel *Inderesin arvio
Ruotsin vaatemarkkinan maaliskuun myyntiluvut julkistettiin tänään aamulla. Myynti nousi 6,5 % viime vuodesta. Pääsiäisen ajoittuminen saattaa mielestämme heijastua maalis-huhtikuun luvuissa viime vuoteen verrattuna. Koko alkuvuonna markkina on kasvanut 2 %.
Ruotsi on yli puolet Lindex-ketjun myynnistä
Ruotsi on Lindexin suurin markkina ja tekee yli puolet Lindex-ketjun (ei siis koko konsernin, jonka nimi on myös Lindex) myynnistä. Meidän ennusteemme Lindex-segmentin Q1’25:n liikevaihdolle on reilun 1 %:n kasvu paikallisissa valuutoissa. Tammi-maaliskuun markkinakehitys Ruotsissa oli 2 %, eli hienoisesti suurempi. Lindexillä isossa roolissa olevat naisten vaatteet ovat kasvaneet alkuvuonna peräti 9 %, ja myös hintaluokittain Lindexille relevantit alemmat segmentit ovat pärjänneet hieman koko markkinaa paremmin. Ruotsin ja Norjan kruunun kehitys, jotka ovat yhteensä noin 70 % Lindex-segmentin myynnistä, vaikuttavat myös Lindexin lukuihin. Valuuttakurssivaikutus on ennusteissamme Q1’25 hieman negatiivinen ja kääntyy sen jälkeen positiiviseksi. Koko konsernille Lindex on ohjeistanut 0–4 %:n kasvua paikallisissa valuutoissa tänä vuonna.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
