Stockmannin Veijalainen: "Uudistuksemme ovat alkaneet näkyä myynnin kehityksessä"
Millä toimenpiteillä aiotte saada Retailin myynnin takaisin kestävään kasvuun?
Meillä on meneillään useita hankkeita ja toimenpiteitä Stockmann Retailin tuloskäänteen vauhdittamiseksi. Jatkamme kustannussäästöjä tehostaaksemme toimintaamme entisestään. Isot remontit ja korjaukset on nyt tehty ja voimme keskittyä täysipainoisesti myyntiin.
Myynnin kasvattamisessa kaikkein tärkeintä on houkutella lisää kävijöitä taloihimme. Olemme avanneet uusia kahviloita ja kattoterasseja. Tuotevalikoimia on uudistettu ja kehitetty esim. yli 50 uudella brändillä ja lukuisilla pop up -pisteillä. Uusi Tapiolan tavaratalo avautui maaliskuussa ja näkyviä uudistuksia on toteutettu myös Helsingin, Tallinnan ja Turun tavarataloissa. Asiakaspalvelun parantamiseksi on panostettu myyjien valmennukseen ja motivointiin. Myös markkinointi uudistuu voimakkaasti, ja viemme toimintaamme vahvasti digitaaliseen suuntaan.
Tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä Stockmann Retailin vertailukelpoinen myynti oli jo käyttötavaroiden eli muodin, kosmetiikan ja kodintuotteiden osalta edellisvuoden tasolla. Uudistuksemme ovat alkaneet näkyä myynnin kehityksessä. Haluamme tarjota koko ajan parempia kokemuksia ja elämyksiä taloissamme.
Mitkä ovat keskeiset syyt joiden takia uskotte, että Stockmannin nykyiset osat ovat arvokkaammat yhdessä kuin erikseen?
Nykyinen strategiamme pohjautuu siihen, että yksikkömme täydentävät toisiaan. Stockmann Retail ja Real Estate tekevät tiivistä yhteistyötä tarjotaksemme asiakkaille ensiluokkaisen ostoskokemuksen ja parhaan mahdollisen brändi- ja vuokralaismixin. Vaikka Lindexiä kehitetään itsenäisesti osana konsernia, synergiaetuja saadaan Lindexin ja Stockmann Retailin yhteisten muodin ostokonttoreiden kautta. Retailin tuloskäänne on avainasemassa koko yhtiön ja kiinteistöjen arvon kasvattamisessa. Tutkimme kaikki vaihtoehdot, jotta saavutamme tavoitteemme eli Stockmann Retailin positiivisen liiketuloksen vuonna 2018.
Tavaratalotoiminta on globaalisti isossa murroksessa. Miten itse näette tavaratalojen roolin kaupan alalla tulevaisuudessa?
Uskon, että asiakkaat haluavat jatkossakin kasvokkain tapahtuvaa henkilökohtaista palvelua. Ostamisen lisäksi tavaratalot ovat paikkoja viihtymiseen ja yhdessäoloon. Stockmannilla asiakkaat pääsevät tutustumaan uusimpiin trendeihin, kiinnostaviin brändeihin sekä nauttimaan tapahtumista ja elämyksistä. Odotusarvo Stockmannin asiakaspalvelun tasosta on korkeampi kuin muilla. Tämän haluamme täyttää. Tavoitteenamme on olla monikanavainen ostospaikka, jossa tavaratalot kasvavan verkkokaupan rinnalla muodostavat saumattoman asiakaskokemuksen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Lindex Group
Lindex Group on vuonna 1862 perustettu suomalainen vähittäiskauppayritys johon kuuluu kaksi ketjua: Stockmann brändillä toimivat tavaratalot Suomessa ja Baltiassa sekä Lindex vaateketju, jonka päämarkkinat ovat Ruotsi ja Norja, mutta toimintaa on 18 maassa.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut03.05.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 303,2 | 1 200,7 | 1 228,7 |
kasvu-% | −9,17 % | −7,86 % | 2,33 % |
EBIT (oik.) | 17,6 | 41,9 | 63,8 |
EBIT-% (oik.) | 1,35 % | 3,49 % | 5,19 % |
EPS (oik.) | −0,35 | 0,14 | 0,36 |
Osinko | 0,00 | 0,10 | 0,20 |
Osinko % | 4,04 % | 8,08 % | |
P/E (oik.) | - | 17,72 | 6,92 |
EV/EBITDA | 16,22 | 8,73 | 6,98 |