Hafnia is an international shipping company that specializes in the transportation of oil and chemical products. It started trading in Norway on the NOTC marketplace for unlisted shares in 2013. In 2019 Hafnia listed on the main market in Norway – Oslo Stock Exchange. The company, headquartered in Singapore, operates in the product tanker market, where it manages six pools combining self-owned and externally-owned vessels to benefit from economies of scale. The pools distribute profits/loss across all vessels in the pool, and Hafnia charges a commission for operating externally-owned tankers.
Hafnia’s six pools are categorized by vessel size/type, and reflect the fleet of vessels it owns. Its six pools are the: Handy Pool, MR Pool, LR Pool, LR2 Pool, Specialized Pool and Chemicals Pool. The MR and LR pools are considerably outsize the Handy and Specialized pools in terms of revenue and fleet size. Hafnia’s pools are primarily active in the product tanker spot market, but has also recently ramped up on chemical tankers.
In addition, Hafnia procures the bunker fuel for its partners at competitive prices for which it receives a commission.
You can now sign up and submit questions to the Q3 2025 results presentation with Hafnia, one of the world’s largest product tanker owners. The report will be published on Monday 1 December. The day after, Tuesday 2 December at 11:00 a.m., CEO Mikael Skov will present the Q3 results, key highlights, and outlook for the rest of 2025. Questions can be submitted in advance, and you don’t need to attend live to participate.
Hafnia julkaisi tänä aamuna vuoden 2025 kolmannen neljänneksen taloudelliset tuloksensa, jotka olivat hieman vuoden 2025 toisen neljänneksen yläpuolella ja laajasti linjassa markkinoiden odotusten kanssa. Tuotetankkerimarkkinat hyötyivät Q3:lla suurempien LR2-alusten siirtyessä raakaöljymarkkinoille, mikä vähensi tarjontaa, samalla kun hyökkäykset venäläisiin öljynjalostamoihin vähensivät venäläisten öljytuotteiden saatavuutta, mikä lisäsi tuotantoa Lähi-idästä ja Aasiasta positiivisella tonnimailivaikutuksella.
Lue uusin Hafnian One-pager-päivitys Q2 2025 -tulosten jälkeen. One-pager sisältää lyhyen yritysprofiilin, markkinakatsauksen tuotetankkereista, viimeisimmän taloudellisen kehityksen ja arvostusnäkymiä verrokkeihin nähden. Siinä esitetään myös useita keskeisiä sijoitusriskejä ja syitä harkita Hafniaa sijoitustarinana.
Hafnian Q2 2025 -raportin jälkeen meillä oli ilo isännöidä tilaisuutta toimitusjohtaja Mikael Skovin kanssa, joka kävi läpi lukuja ja viimeaikaisia kohokohtia. Katso se täältä, jos se jäi sinulta näkemättä viime viikolla.
You can now sign up and submit questions to the Q2 2025 results presentation with Hafnia, one of the world’s largest product tanker owners. The report will be published on 27 August 2025, and on the same day at 09:30 a.m., CEO Mikael Skov will present the Q2 results, key highlights, and developments so far in 2025. Questions can be submitted in advance, and you don’t need to attend live to participate.
Laivaliikenne on ollut tällä viikolla tarkastelussa, ja sitä ovat ohjanneet tuontitullit, geopoliittiset tekijät ja OPEC+. Lauantaina OPEC+ nosti kartellin tuotantokattoja lisäksi 548 000 barrelilla päivässä (b/d) palauttaen noin 1,9 miljoonaa b/d vuoden 2023 aikana tehdyistä 2,2 miljoonan b/d leikkauksista, mikä piristää tankkeri- ja tuotetankkeriyhtiöitä. Lähi-idän konflikti vaikutti merenkulkuun eri sektoreilla, kun Iranin tukema Houthi-ryhmä hyökkäsi kuivalastialuksen kimppuun Punaisellamerellä, mikä oli heidän ensimmäinen hyökkäyksensä kaupalliseen alukseen vuonna 2025. Hyökkäys sai Israelin vastaamaan ohjusiskuilla kolmeen Jemenin satamaan, jotka olivat yhteydessä Houthi-liikkeen toimintaan. Yli kuuden kuukauden jälkeen ilman suoraa hyökkäystä kauppa-aluksia kohtaan, ennusteet Punaisenmeren laajemman uudelleenavaamisen suhteen kauppamerenkululle olivat nousussa. Tämän hyökkäyksen jälkeen on kuitenkin todennäköistä, että suurin osa kaupallisesta laivaliikenteestä jatkaa reittiään Hyväntoivonniemen ympäri tai etsii reittejä Punaisenmeren välttämiseksi lähitulevaisuudessa. Uutinen nosti konttialusvarustamoiden, kuten Maerskin, kuiva-ainerahtialusvarustamoiden, kuten NORDENin, sekä tankkeri- ja tuotetankkeriyhtiöiden, kuten Frontlinen, Hafnian ja TORMin osakkeita. Tuontitullit varastivat eilen otsikot, kun Yhdysvaltain presidentti Trump jakoi lisää kirjeitä, joissa ehdotettiin tullitariffeja, jotka tulevat voimaan 1. elokuuta, ellei yksittäisiä sopimuksia saada aikaan etukäteen (tai niitä lykätä jälleen). Eilisissä kirjeissä ehdotettiin muun muassa 50 prosentin tuontitullia Brasilialle, mikä yllätti markkinat, etenkin kun Brasilia on 20 suurimman kauppakumppanin joukossa eikä sisälly alkuperäiseen "vapautuspäivän" listaan. Bloombergin raportoinnin mukaan kirjeet viittaavat siihen, että keskimääräinen maailmanlaajuinen tuontitullien taso on hieman alhaisempi kuin 4. huhtikuuta "vapautuspäivänä" ilmoitettu taso, mutta se merkitsisi keskimäärin lähes 20 prosentin nousua nykyisestä noin 10 prosentin tasosta. Markkinat aloittivat viikon reagoimatta uutisiin ja sopeutuivat TACO:on (Trump Always Chickens Out). Kaupankäyntiin kohdistuvat mahdolliset vaikutukset painoivat kuitenkin kontti-, kuiva-, tankkeri- ja tuotetankkeriyhtiöiden osakkeiden hintoja. Keskiviikkona 9. heinäkuuta 2025 tapahtuneen markkinoiden sulkeutumisen jälkeen useimmat laivaliikennesektorit ovat kääntäneet viikon alkupuoliskon nousunsa laskuun, ja tuontitullit ovat palanneet laivaliikennemarkkinoiden lähiajan ajuriksi. Huom: Hinnanmuutokset vastaavat päätöskursseja aikavälillä 6.7.2025–9.7.2025, * tarkoittaa yhtiöitä, joilla on voimassa oleva DigitalIR-sopimus HCA Capitalin kanssa. Vastuuvapauslauseke: HC Andersen Capitalilla on DigitalIR-sopimus Hafnian, TORMin ja NORDENin kanssa. / Philip Coombes 08:16 10.7.2025
Following the Q1 2025 report from Hafnia we had the pleasure of hosting an event with CEO Mikael Skov, who took us through the numbers and recent highlights. See it here in case you missed it some weeks ago.