TORM is a leading international owner and operator of product tankers, transporting refined oil products. TORM is listed on Nasdaq Copenhagen and on the Nasdaq US, with a wholly owned fleet of approx. 90 vessels (mostly scrubber-fitted), spanning all large product tanker vessel segments with a focus on LR2, LR1, and MR. TORM has a majority shareholder in Oaktree Capital Management (55%). TORM engages in vessel trading to ensure fleet renewal and pursue secondary market opportunities that are accretive to NAV.
Lue uusin TORM One-pager -päivitys Q3 2025 -tulosten jälkeen. One-pager sisältää lyhyen kuvauksen TORMista, katsauksen tuotetankkerimarkkinoihin, viimeisimmät taloudelliset tiedot ja arvostusnäkymät suhteessa verrokkeihin. Se esittelee myös useita keskeisiä sijoitusriskejä ja keskeisiä sijoitusperusteita.
Lue uusin TORM One-pager -päivitys Q2 2025 -tulosten jälkeen. One-pager sisältää lyhyen kuvauksen TORMista, päivityksen tuotetankkerimarkkinasta, uusimmat talousluvut ja arvostusnäkökulmia verrokkeihin nähden. Siinä esitetään myös useita keskeisiä sijoitusriskejä ja keskeisiä sijoitusperusteita.
TORM saavutti hyvän Q2 2025 -tuloksen normalisoituneilla mutta resilientillä rahtimarkkinoilla. TCE-tuotot olivat 208 miljoonaa USD ja oikaistu käyttökate 129 miljoonaa USD, verrattuna poikkeuksellisen vahvoihin tasoihin vuosi sitten. Nettotulos oli 59 miljoonaa USD, mikä vastasi 10 %:n ROIC:ia. Rahtihinnat pysyivät vakaina vuosineljänneksen aikana, vahvan Yhdysvaltain viennin ja elpyvän Itä-Länsi-kaupan tukemana, jatkuvista Punaisenmeren häiriöistä ja Lähi-idän geopoliittisista jännitteistä huolimatta.
Laivaliikenne on ollut tällä viikolla tarkastelussa, ja sitä ovat ohjanneet tuontitullit, geopoliittiset tekijät ja OPEC+. Lauantaina OPEC+ nosti kartellin tuotantokattoja lisäksi 548 000 barrelilla päivässä (b/d) palauttaen noin 1,9 miljoonaa b/d vuoden 2023 aikana tehdyistä 2,2 miljoonan b/d leikkauksista, mikä piristää tankkeri- ja tuotetankkeriyhtiöitä. Lähi-idän konflikti vaikutti merenkulkuun eri sektoreilla, kun Iranin tukema Houthi-ryhmä hyökkäsi kuivalastialuksen kimppuun Punaisellamerellä, mikä oli heidän ensimmäinen hyökkäyksensä kaupalliseen alukseen vuonna 2025. Hyökkäys sai Israelin vastaamaan ohjusiskuilla kolmeen Jemenin satamaan, jotka olivat yhteydessä Houthi-liikkeen toimintaan. Yli kuuden kuukauden jälkeen ilman suoraa hyökkäystä kauppa-aluksia kohtaan, ennusteet Punaisenmeren laajemman uudelleenavaamisen suhteen kauppamerenkululle olivat nousussa. Tämän hyökkäyksen jälkeen on kuitenkin todennäköistä, että suurin osa kaupallisesta laivaliikenteestä jatkaa reittiään Hyväntoivonniemen ympäri tai etsii reittejä Punaisenmeren välttämiseksi lähitulevaisuudessa. Uutinen nosti konttialusvarustamoiden, kuten Maerskin, kuiva-ainerahtialusvarustamoiden, kuten NORDENin, sekä tankkeri- ja tuotetankkeriyhtiöiden, kuten Frontlinen, Hafnian ja TORMin osakkeita. Tuontitullit varastivat eilen otsikot, kun Yhdysvaltain presidentti Trump jakoi lisää kirjeitä, joissa ehdotettiin tullitariffeja, jotka tulevat voimaan 1. elokuuta, ellei yksittäisiä sopimuksia saada aikaan etukäteen (tai niitä lykätä jälleen). Eilisissä kirjeissä ehdotettiin muun muassa 50 prosentin tuontitullia Brasilialle, mikä yllätti markkinat, etenkin kun Brasilia on 20 suurimman kauppakumppanin joukossa eikä sisälly alkuperäiseen "vapautuspäivän" listaan. Bloombergin raportoinnin mukaan kirjeet viittaavat siihen, että keskimääräinen maailmanlaajuinen tuontitullien taso on hieman alhaisempi kuin 4. huhtikuuta "vapautuspäivänä" ilmoitettu taso, mutta se merkitsisi keskimäärin lähes 20 prosentin nousua nykyisestä noin 10 prosentin tasosta. Markkinat aloittivat viikon reagoimatta uutisiin ja sopeutuivat TACO:on (Trump Always Chickens Out). Kaupankäyntiin kohdistuvat mahdolliset vaikutukset painoivat kuitenkin kontti-, kuiva-, tankkeri- ja tuotetankkeriyhtiöiden osakkeiden hintoja. Keskiviikkona 9. heinäkuuta 2025 tapahtuneen markkinoiden sulkeutumisen jälkeen useimmat laivaliikennesektorit ovat kääntäneet viikon alkupuoliskon nousunsa laskuun, ja tuontitullit ovat palanneet laivaliikennemarkkinoiden lähiajan ajuriksi. Huom: Hinnanmuutokset vastaavat päätöskursseja aikavälillä 6.7.2025–9.7.2025, * tarkoittaa yhtiöitä, joilla on voimassa oleva DigitalIR-sopimus HCA Capitalin kanssa. Vastuuvapauslauseke: HC Andersen Capitalilla on DigitalIR-sopimus Hafnian, TORMin ja NORDENin kanssa. / Philip Coombes 08:16 10.7.2025
Read the latest TORM One-pager update following the Q1 2025 results. The One-pager includes a brief description of TORM, an update on the product tanker market, the latest financials, and valuation perspectives relative to peers. It also outlines several key investment risks and key investment reasons.