Copyright © 2021. Inderes Oyj. All rights reserved.

Oppimisliiketoiminta muodostaa Sanoman tuloksesta reilu 2/3, minkä ansiosta suuri osa tulovirroista ovat defensiivisiä ja niiden riskitaso on matala. Arvioimme näiden ominaisuuksien vahvistuvan tulevaisuudessa, sillä odotamme yhtiön jatkavan yritysostovetoista kasvua oppimisliiketoiminnassa. Arviomme mukaan lähivuosien tuotto-odotus rakentuu houkuttelevasta osinkotuotosta ja maltillisesta tuloskasvusta. Tämä yhdessä Sanoman matalan riskitason kanssa muodostaa näkemyksemme mukaan hyvän riski/tuotto-suhteen. 

Lahjoita tämä sisältö kaverillesi. Premium-jäsenenä voit lahjoittaa Premium-sisällön luettavaksi myös ilmaisjäsenelle! Kopioi tämä lahjalinkki ja jaa se:

Käy kauppaa. (Sanoma)

Sanoma on vuonna 1889 perustettu yhtiö, joka koostuu kahdesta itsenäisestä liiketoiminnosta Learningista ja Media Finlandista koostuva oppimis- ja media-alan konserni. Yhtiöllä on oppimisen liiketoimintoja 11 maassa, kun taas medialiiketoimintaa tehdään vain Suomessa. Sanomalla on johtava markkina-asema Hollannin, Espanjan, Puolan, Suomen ja Belgian oppimateriaalien ja oppimisratkaisujen markkinalla sekä Suomen mediamarkkinalla. Yhtiön tunnettuja kotimaisia mediabrändejä ja tuotteita ovat mm. Helsingin Sanomat, Iltasanomat, Nelonen, Ruutu, Radio Suomipop ja Aku Ankka.