Koronan ei pitäisi olla katastrofi etätyöohjelmistotalolle
Odotamme koronapandemian heijastuvan negatiivisesti myös LeadDeskin lyhyen aikavälin kasvu- ja tulosnäkymiin, kun uusmyynti vaikeutuu ja telepalveluiden kysynnän kasvu hidastuu. Toistaiseksi yhtiön liiketoiminta on sujunut käsityksemme mukaan suuremmitta häiriöittä ja LeadDeskin kaltaiselle etätyöohjelmistotalolle on tarjoutunut jopa uusia mahdollisuuksia. Näemme yhtiöllä hyvät mahdollisuudet selvitä kriisistä rajallisin vaurion ja suhteellisena voittajana, minkä vuoksi näemme nykyisen arvostustason varovaisen houkuttelevana.
LeadDesk
LeadDesk on vuonna 2009 perustettu pilvipohjaisten contact center – ohjelmistojen tarjoaja suuren kontaktimäärän asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. LeadDeskin Software as a Service -mallilla toimitettavan selainpohjaisen ohjelmiston avulla myynti- ja asiakaspalveluhenkilöstö pystyy työskentelemään tehokkaasti kontaktoinnissa sekä asiakaskontaktien vastaanotossa. Yhtiöllä on toimipisteitä useassa Euroopan maassa.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut20.03.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 12,4 | 12,2 | 14,0 |
kasvu-% | 12,00 % | −1,55 % | 15,00 % |
EBIT (oik.) | 0,7 | 0,5 | 1,4 |
EBIT-% (oik.) | 5,55 % | 4,10 % | 10,36 % |
EPS (oik.) | −0,21 | 0,11 | 0,32 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | 71,45 | 25,10 |
EV/EBITDA | 13,48 | 18,50 | 12,07 |