Copyright © 2021. Inderes Oyj. All rights reserved.

Sanoma on tehnyt vuosina 2019-2020 merkittäviä yritysjärjestelyjä, joiden myötä yhtiön arvonluonnin painopiste on siirtynyt defensiiviseen, erittäin kannattavaan ja vakaat kasvunäkymät omaavaan Learning-liiketoimintaan. Medialiiketoiminta kärsii lyhyellä aikavälillä voimakkaasti koronan vaikutuksista, mutta digitaalisten tilaustuottojen kasvaessa myös medialiiketoiminnasta on tulossa pidemmällä tähtäimellä entistä vakaampaa ja kannattavampaa toimintaa. Näkemyksemme mukaan Sanoma selviää koronashokista kohtuullisin vaurioin ja osakkeen tuotto-odotus on pitkän aikavälin potentiaaliin, normalisoituun tulokseen ja vahvaan osinkovirtaan nähden houkutteleva. 

Lahjoita tämä sisältö kaverillesi. Premium-jäsenenä voit lahjoittaa Premium-sisällön luettavaksi myös ilmaisjäsenelle! Kopioi tämä lahjalinkki ja jaa se:

Käy kauppaa. (Sanoma)

Sanoma on vuonna 1889 perustettu yhtiö, joka koostuu kahdesta itsenäisestä liiketoiminnosta Learningista ja Media Finlandista koostuva oppimis- ja media-alan konserni. Yhtiöllä on oppimisen liiketoimintoja 11 maassa, kun taas medialiiketoimintaa tehdään vain Suomessa. Sanomalla on johtava markkina-asema Hollannin, Espanjan, Puolan, Suomen ja Belgian oppimateriaalien ja oppimisratkaisujen markkinalla sekä Suomen mediamarkkinalla. Yhtiön tunnettuja kotimaisia mediabrändejä ja tuotteita ovat mm. Helsingin Sanomat, Iltasanomat, Nelonen, Ruutu, Radio Suomipop ja Aku Ankka.