Vakaampi ja suhteellisesti vahvempi
Sanoma järjesti eilen pääomamarkkinapäivän, jossa se esitteli liiketoimintojen viime aikaista kehitystä, taustoitti tulevia kasvuaihioita ja jonka yhteydessä yhtiö viilasi taloudellisia tavoitteitaan. Sisällytimme viimeisimmän yritysoston ennusteisiimme sen toteutumisajankohdan tarkennettua, mutta kokonaiskuva säilyi näkemyksemme mukaan ennallaan.
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut08.12.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 913,2 | 1 058,5 | 1 267,1 |
kasvu-% | −30,58 % | 15,91 % | 19,71 % |
EBIT (oik.) | 124,1 | 135,4 | 174,1 |
EBIT-% (oik.) | 13,59 % | 12,79 % | 13,74 % |
EPS (oik.) | 0,49 | 0,62 | 0,79 |
Osinko | 0,50 | 0,52 | 0,54 |
Osinko % | 5,29 % | 7,66 % | 7,95 % |
P/E (oik.) | 19,41 | 11,04 | 8,57 |
EV/EBITDA | 9,04 | 4,03 | 4,76 |