Kalastustarvikkeiden Suomen myynnissä nostetta
Prismojen myyntidatan perusteella kalastusvälineiden myynti on toukokuussa kääntynyt vahvaan 40 %:n kasvuun vuodentakaiseen verrattuna. S-ryhmä on yksi Rapalan tärkeimmistä asiakkaista Suomessa ja olemme nostaneet odotuksiamme paremman kehityksen seurauksena myös Rapalan H1-ennusteitamme. Ennustenostoista huolimatta koronan kokonaisvaikutus on ennusteissamme Rapalalle edelleen selvästi negatiivinen. Näkyvyys yhtiön etenemiseen on edelleen poikkeuksellisen heikko, mutta nykyinen arvostus ei mielestämme tarjoa riittävää tuotto/riskisuhdetta ostojen aloittamiseksi.
Rapala VMC
Rapala on vuonna 1936 perustettu maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkeiden ja fileointiveitsien valmistaja sekä myyjä. Yhtiön myynti muodostuu konsernin omista tuotteista ja kolmansien osapuolten tuotteiden jakelusta yhtiön globaalin jakeluverkoston läpi. Rapala toimii lähes 40 maassa.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut09.06.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 275,4 | 250,3 | 259,4 |
kasvu-% | 4,95 % | −9,11 % | 3,64 % |
EBIT (oik.) | 17,9 | 10,0 | 15,9 |
EBIT-% (oik.) | 6,50 % | 4,00 % | 6,14 % |
EPS (oik.) | 0,21 | 0,03 | 0,21 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,10 |
Osinko % | 3,52 % | ||
P/E (oik.) | 13,12 | 83,14 | 13,23 |
EV/EBITDA | 6,88 | 9,16 | 7,01 |