Kannattavuuspotentiaalia aletaan kaivaa esiin
Sanoman Q3-raportin kokonaiskuva taipui positiiviseksi, kun yhtiön operatiivinen tuloskehitys oli odotuksiamme parempaa ja kuluvan vuoden tarkentunut tulosohjeistus heijastui lyhyen tähtäimen ennusteisiin hienoisen positiivisesti. Myös odottamamme Learningin tehostusohjelma ja konkreettinen tavoite segmentin kannattavuustavoitteen saavuttamisesta oli myönteistä. Merkittävää tulosparannusta joudutaan kuitenkin odottamaan vuoteen 2026, kun taas lähivuosien tuloskasvu on arviomme mukaan tiukassa.
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut26.10.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 298,4 | 1 388,6 | 1 363,7 |
kasvu-% | 3,74 % | 6,95 % | −1,80 % |
EBIT (oik.) | 149,9 | 130,2 | 138,3 |
EBIT-% (oik.) | 11,55 % | 9,38 % | 10,14 % |
EPS (oik.) | 0,65 | 0,34 | 0,46 |
Osinko | 0,37 | 0,30 | 0,32 |
Osinko % | 3,77 % | 4,42 % | 4,71 % |
P/E (oik.) | 15,07 | 19,82 | 14,68 |
EV/EBITDA | 7,35 | 7,13 | 6,07 |