Muutosprosessi etenee asteittain
Vakavarainen Ilkka-Yhtymä on nostanut digitaalisten liiketoimintojen merkittävän kasvattamisen strategiansa keskiöön vastauksena perinteistä mediaa ravistelevaan murrokseen. Liiketoiminnan painopisteen muutos on vielä kesken ja odotamme yhtiön kiihdyttävän sitä yritysostoilla. Tähän yhtiöllä on selkeät askelmerkit, mutta muutos tapahtuu asteittain. Odotamme epäorgaanisen kasvun purkavan osien summa -laskelmassa piilevää arvoa tarjoten riskitasoon nähden varsin hyvän tuotto-odotuksen keskipitkälle aikavälille.
Ilkka
Ilkka on vuonna 1906 perustettu konserni, joka tuottaa median, viestinnän, markkinoinnin ja painamisen palveluita kuluttajille ja yrityksille. Ilkka-Yhtymällä on myös merkittävä omistus Alma Mediasta. Konserni koostuu kolmesta liiketoimintaosasta Media- ja markkinointipalvelut, Painopalvelut, sekä Markkinoinnin ja viestinnän teknologiapalvelut.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut07.10.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 45,8 | 49,5 | 49,6 |
kasvu-% | 25,76 % | 8,03 % | 0,29 % |
EBIT (oik.) | 1,8 | 1,3 | 1,6 |
EBIT-% (oik.) | 3,86 % | 2,63 % | 3,19 % |
EPS (oik.) | 0,24 | 0,20 | 0,18 |
Osinko | 0,30 | 0,20 | 0,22 |
Osinko % | 7,14 % | 6,37 % | 7,01 % |
P/E (oik.) | 17,64 | 15,84 | 17,77 |
EV/EBITDA | 3,81 | 9,99 | 8,47 |