Tuloskasvua pitää vielä odottaa
Sanoma aloitti oppimisliiketoiminnassa odotetun ja mittavan tehostusohjelman vuonna 2023, mutta arviomme mukaan tämän tuloksia joudutaan odottaa yli kuluvan vuoden. Talouskehitys ei mielestämme myöskään tue medialiiketoiminnan tuloskasvun edellytyksiä vuonna 2024. Odotammekin operatiivisen tuloskehityksen olevan suhteellisena vakaata kuluvana vuona.
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut21.01.
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 298,4 | 1 388,6 | 1 330,5 |
kasvu-% | 3,74 % | 6,95 % | −4,19 % |
EBIT (oik.) | 149,9 | 130,2 | 131,7 |
EBIT-% (oik.) | 11,55 % | 9,38 % | 9,90 % |
EPS (oik.) | 0,65 | 0,36 | 0,43 |
Osinko | 0,37 | 0,30 | 0,32 |
Osinko % | 3,77 % | 4,42 % | 4,71 % |
P/E (oik.) | 15,07 | 18,99 | 15,68 |
EV/EBITDA | 7,35 | 7,08 | 6,25 |