Alma Media: Convincingly defending profitability
Alma Media’s Q3 result was better than we expected, which was another demonstration of the company’s ability to manage costs and thus adapt to a weaker operating environment. The company’s performance is at an excellent level, which is positive now that the operating environment is weak and risks related to short-term economic development and thus uncertainty related to demand development is high. Our forecasts for the current year increased, but we did not revise the forecasts for the next few years much.
Alma Media
Alma Media är verksamt inom mediesektorn. Inom bolaget återfinns huvudfokus inom digital media, där utbudet består av nyhetsinnehåll som berör livsstil, karriär och ekonomi. Under koncernen går ett flertal varumärken där de mer kända inkluderar Kauppalehti. Kunderna återfinns inom Norden, Baltikum och Europa och består av privata användare. Huvudkontoret ligger i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures19.10.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 308,8 | 303,8 | 302,1 |
tillväxt-% | 12,12 % | −1,62 % | −0,57 % |
EBIT (adj.) | 73,4 | 72,5 | 69,5 |
EBIT-% | 23,75 % | 23,86 % | 22,99 % |
EPS (adj.) | 0,72 | 0,65 | 0,63 |
Utdelning | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Direktavkastning | 4,68 % | 4,70 % | 4,91 % |
P/E (just.) | 13,08 | 15,01 | 15,59 |
EV/EBITDA | 9,47 | 10,42 | 10,67 |