Admicom tekee muutoksia organisaatiossa ja johtamismallissa

Admicom tiedotti aamulla uudistavansa johtamismalliaan ja selkeyttävänsä organisaatiorakennettaan. Uutinen oli odotettu, sillä yhtiö kommentoi maanantain analyytikkopuhelussa kertovansa lähiaikoina lisää alkuvuonna tehdystä strategian kirkastamisesta. Muutoksen tavoitteena on tehostaa operatiivista päätöksentekoa ja vauhdittaa yhtiön kiihtyvän kasvun strategiavaihetta palvelemaan paremmin asiakkaita.
Muutokset johtoryhmässä
Admicomin johtoryhmän koko tiivistyy seitsemään jäseneen aiemman yhdeksän sijaan. Muutoksen jälkeen johtoryhmä näyttää seuraavalta, jonka lisäksi siihen tullaan palkkaamaan vielä strategiajohtaja:
Simo Leisti, toimitusjohtaja, CEO
Satu Helamo, talousjohtaja, CFO
Helena Marjokorpi, henkilöstöjohtaja, CHRO
Pekka Pulkkinen, kasvujohtaja, CGO
Thomas Raehalme, teknologiajohtaja, CTO
Teemu Uusitalo, tuotejohtaja, CPO
Muutoksen myötä nykyiset liiketoimintayksiköt liitetään muodostettaviin tuote-, teknologia- ja kasvuyksiköihin. Aiemmin konsernin johtoryhmässä liiketoimintajohtajina toimineet Mikko Järvi, Jari Kangassalo ja Anna-Maija Ijäs siirtyvät uusiin, strategian toteuttamisen kannalta tärkeisiin tehtäviin.
Muutokset organisaatiorakenteessa
Admicom tulee selkeyttämään organisaatiotaan asiakaslähtöisemmäksi palvellakseen paremmin asiakkaidensa tarpeita. Yhdessä henkilöstön edustajien kanssa yhtiö aloittaa muutosneuvottelut, joilla ei tavoitella henkilöstövähennyksiä.
Organisaatiomuutoksella yhtiö hakee erityisesti fokusta strategian kannalta tärkeisiin toiminta-alueisiin, kuten tuoteportfolion yhtenäistäminen, tekoäly ja muut uudet teknologiat sekä kansainvälistyminen. Muutoksilla pyritään myös selkeyttämään vastuita organisaation sisällä ja saamaan lisää ketteryyttä toimintaan. Kaikki edellä mainitut tekijät ovat mielestämme Admicomin kasvun ja skaalautuvuuden kannalta keskeisiä tekijöitä.
Login required
This content is only available for logged in users