Luomalla maksuttoman Inderes-tilin, pääset käsiksi Inderesin analyysiin, voit tilata suositun aamukatsauksen ja seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä sekä keskusteluita.
Onko sinulla jo Inderes-tili?
Follow this company like 5223 other investors.
Analyytikko
Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan kehitys tasaantui toukokuussa, kun mainonnan määrä kasvoi 2,4 % vertailukaudesta.
Toistamme Alma Median 11,0 euron tavoitehintamme ja laskemme suosituksemme vähennä-tasolle (aik. lisää). Valtaosa Alma Median tulovirroista muodostuu digitaalisista liiketoiminnoista, jotka omaavat erinomaisen kilpailukyvyn ja vahvat markkina-asemat.
Mainonnan määrä kasvoi huhtikuussa noin 13 % vertailukaudesta ja kumulatiivisesti tammi-huhtikuu on tuntuvasti vertailukauden yläpuolella (+9 %).
Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan kasvu jatkui maaliskuussa. Mainonnan määrä kasvoi maaliskuussa 4,7 % vertailukaudesta ja kumulatiivisesti tammi-maaliskuu on noin 7 % vertailukauden yläpuolella.
Alma Median perjantaina julkaisema Q1-raportti oli erinomainen, minkä taustalla oli etenkin rekrytointiliiketoiminnan ripeä kasvu. Kasvu valui myös tehokkaasti tulokseen, mikä heijastelee liiketoiminnan korkeita katteita
Alma Media raportoi aamulla odotuksia paremman operatiivisen tuloksen Q1:lta, minkä taustalla oli etenkin erittäin vahvasti kehittynyt rekrytointiliiketoiminta. Yhtiö toisti odotetusti ohjeistuksensa, jonka mukaan vuoden 2022 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton odotetaan kasvavan vuoden 2021 tasosta.
Odotamme yhtiön liikevaihdon ja operatiivisen tuloksen kasvaneen selvästi vertailukaudesta. Kasvun taustalla ovat Nettix-yrityskaupan tuoma epäorgaaninen kasvu sekä Careerin vahvan kehityksen jatkuminen alkuvuonna.
Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan viimeaikainen varsin pirteä kehitys tasoittui hieman helmikuussa, sillä mainonnan määrä kasvoi 5,5 % vertailukaudesta. Kumulatiivisesti tammi-helmikuu on kuitenkin tuntuvasti vertailukauden yläpuolella (+ 9 %).
Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja siitä seuranneet taloudelliset lieveilmiöt ovat nostaneet epävarmuuden varjon Euroopan talouden ylle.
Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan kehitys jatkui pirteänä tammikuussa, kun mainonnan määrä kasvoi noin 12 % vertailukaudesta.