Viime viikko oli Euroopan ja Yhdysvaltain osakemarkkinalla villi. Lopulta saldona oli reipas nousu S&P500-indeksissä ja laskua Helsingissä ja laajemmin Euroopassa. Tulliuutiset ovat edelleen vahvasti pinnalla pörssikeskusteluissa ja viikonloppunakin niiden osalta tapahtui. Valkoinen talo ilmoitti älypuhelinten ja tietokoneiden jäävän pois vastavuoroisten tullien listalta, mikä toi piristystä aamun kaupankäyntiin. Toisaalta samalla Donald Trump varoitti lisätullien mahdollisuudesta, eli osakemarkkinalla ollaan varpaillaan edelleen. Lue lisää tuoreesta makrokommentista.