Copyright © 2021. Inderes Oyj. All rights reserved.
Käyttäjätili

Hei anonyymi!

Luomalla maksuttoman Inderes-tilin, pääset käsiksi Inderesin analyysiin, voit tilata suositun aamukatsauksen ja seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä sekä keskusteluita.

Luo tili

Onko sinulla jo Inderes-tili?

Finnair

Viimeisimmät raportit

Laaja raportti

Analyytikko

Antti Viljakainen

Antti Viljakainen

Pääanalyytikko

Lisätiedot

Sisäpiirin kaupat

Nettovaikuttavuus

Analyysi
20.7.
2022

Finnairin eilen julkistaman Q2-raportin kokonaiskuva jäi mielestämme kokonaisuutena negatiiviseksi Q2-alituksen ja pitkää tuplakriisistä toipumista peilaavien näkymien takia.

Analyysi
28.4.
2022

Finnairin eilen julkistaman Q1-raportin kokonaiskuva oli mielestämme melko neutraali, vaikka nostimme hieman ennakossa laskemiamme yhtiön lyhyen ajan ennusteita Finnairin verkostoon ja laivaston käyttöön tekemien sopeutustoimien takia.

Analyysi
22.4.
2022

Q1 oli Finnairille hankala pääosin koronapohjaisista syistä. Tämä on marginaalinen ongelma suhteessa maaliskuussa voimaan tulleeseen Venäjän ylilentokieltoon, joka asettaa erittäin tumman pilven koko Finnairin Aasian strategian pitkän aikavälin toteutettavuuden ylle.

Analyysi
1.3.
2022

Rakenteellisten riskien ja suotuisan skenaarion rajallisen nousuvaran takia suosittelemme sijoittajia toistaiseksi välttämään Finnairin osaketta.

Analyysi
18.2.
2022

Finnairin eilen julkistama Q4-raportin kokonaiskuva oli mielestämme melko neutraali.

Analyysi
1.12.
2021

Mielestämme koronavirustilanne on kehittynyt viime aikoina selvästi negatiiviseen suuntaan matkailun perspektiivistä, kun tartuntamäärät ovat nousseet ja myös uusi variantti luo lisää vaikeasti ennustettavia riskejä.

Analyysi
26.10.
2021

Finnairin julkistaman Q3-raportin kokonaiskuva ei mielestämme noussut positiiviselle puolelle, vaikka yhtiön liiketoiminnan kassavirta kääntyikin nyt positiiviseksi. Mielestämme kurssiin on hinnoiteltu yhä nousu historiallisen korkealle marginaalitasolle, kun taas kriisin jälkeiseen toimialadynamiikkaan liittyvät merkittävät epävarmuudet ja kasvanut velkalasti jäävät osakkeen hinnoittelussa liian pienelle painolle.

Analyysi
16.7.
2021

Finnairin eilen julkistama Q2-raportti jäi mielestämme pettymyksen puolelle kysynnän toipumisen starttiin ja kulmakertoimeen liittyneiden kommenttien takia, vaikka yhtiö laajensi jälleen hyvin edennyttä säästöohjelmaansa. Mielestämme kurssiin on hinnoiteltu jo nousu historiallisen korkealle kannattavuustasolle, kun taas kriisin jälkeiseen toimialadynamiikkaan liittyvät merkittävät epävarmuudet ja kasvanut velkalasti jäävät osakkeen hinnoittelussa pitkälti huomioimatta.

Analyysi
28.4.
2021

Finnairin Q1-raportti taipui yhtiön omien kehitystoimien ansiosta lievästi positiiviselle puolelle, vaikka kysynnän toipumisodotuksia raportti ei selventänytkään. Näin ollen näemme osakkeen 12 kuukauden tuotto/riski-suhteen heikkona, vaikka rokotusten etenemisen ansiosta tunnelin päässä on valoa ja odotamme edelleen yhtiön selviävän kriisistä.  

Analyysi
19.2.
2021

Finnairin Q4-raportti ei tarjonnut isoja yllätyksiä, kun loppuvuoden operatiivinen tappio oli ennusteiden mukainen ja kysynnän toipumista odotellaan pääsevän käyntiin kesällä. Vuoden 2021 negatiivisia tarkastuksia lukuun ottamatta ennustemuutokset jäivät pieniksi. Finnairin osakkeen arvostus on mielestämme korkea, kun taas tuloskäänteen kulmakertoimeen liittyvä epävarmuus on edelleen huomattava ja lisäksi yhtiön velkaantuu negatiivisen kassavirran takia vielä jonkun aikaa.

Finnair

ipo