Marimekko
2816 sijoittajaa seuraa tätä yhtiötä
OSTO 28.80 ALIN 28.80 VAIHTO (KPL) 71 187
MYYNTI 28.90 YLIN 29.00 VAIHTO (VAL) 2,057 Milj. EUR

Haluaisitko nähdä Inderesin yhtiölle antamat suositukset ja tavoitehinnat?

Onko sinulla jo Inderes -tili? Kirjaudu sisään tästä.

Viimeisimmät raportit

Laaja raportti

Analyytikko

Petri Kajaani
+358 50 527 8680

Tulevat tapahtumat

19
Syy
Tilaisuudet
6
Mar
Osavuosikatsaukset

Viimeisin video

Sisäpiirin kaupat

Tyyppi: company_report
15.8.
2019

Marimekon Q2 oli odotuksiamme parempi. Brändin uudistuneella suunnalla ja mallistoilla näyttää olevan nyt kuluttajien keskuudessa erittäin vahva vetovoima, mikä tarjoaa hyvät liikevaihdon ja tuloksen kasvunäkymät. Vahvan tuloskasvun momentumia vastaan ei ole järkevä taistella negatiivisella suosituksella, vaikka osakkeen arvostus ei ole enää erityisen matala.

Tyyppi: company_report
11.7.
2019

Marimekko on saanut viimeisen kolmen vuoden aikana käännettyä liiketoimintansa selvästi parempaan suuntaan. Liikevaihto on lähtenyt hyvään kasvuun, kannattavuus on noussut ja yhtiö nauttii jälleen brändin hyvästä myötätuulesta. Hyvien suoritusten siivittämänä yhtiö nosti 2018 lopussa taloudellisia tavoitteitaan, jotka nostivat riman hyvin korkealle. Osakekurssiin on leivottu jo kovat lähivuosien odotukset ja yhtiöltä vaaditaan kovia suorituksia, jotta kurssilla olisi vielä nousuvaraa.

Tyyppi: company_report
17.5.
2019

Marimekon Q1 oli selvästi odotuksiamme vahvempi liikevaihdon ja kannattavuuden osalta. Teimme kuluvan vuoden ja lähivuosien tulosennusteisiimme noin 10 %:n korjaukset ylöspäin ja nostamme tästä johtuen tavoitehintaamme. Yhtiön varovainen ohjeistus, korkealle tasolle nousseen kannattavuuden kestävyyteen liittyvä epävarmuus ja haastavan arvostuksen yhdistelmä saa meidät kuitenkin pysymään varovaisella kannalla.

Tyyppi: company_report
13.5.
2019

Marimekko julkistaa Q1-raporttinsa torstaina klo 8:30. Yhtiön osakekurssi on laskenut huhtikuussa nähdyiltä kaikkien aikojen korkeimmalta tasolta jo 30 %, mikä on korjannut mielestämme selkeimmän yliarvostuksen pois osakkeesta. Päivitämme tästä johtuen suosituksemme ennen Q1-raporttia astetta neutraalimmalle tasolle ja toistamme tavoitehintamme. Emme tehneet päivityksen yhteydessä muutoksia ennusteisiimme, joten suositusmuutos perustuu puhtaasti osakkeen viimeisen kuukauden aikana nähtyyn voimakkaaseen kurssilaskuun.

Tyyppi: company_report
27.2.
2019

Marimekon Q4-raportti jäi hieman vertailukauden ja ennusteidemme alapuolelle. Erittäin vahvan alkuvuoden jälkeen yhtiö tarjosi pitkästä aikaa lievän tulospettymyksen ja kädenlämpöisen ohjeistuksen vuodelle 2019. Vaikka odotamme liiketoiminnan hyvän kehityksen jatkuvan lähivuosina, osake on noussut kolmen vuoden aikana noin 300 % ja arvostukseen heijastuu jo mielestämme turhan kovat tuloskasvuodotukset.

Tyyppi: company_report
11.2.
2019

Olemme pysyneet Marimekossa lisää-suosituksella 912 päivää, joiden aikana osake on tuottanut 314 %. Kurssinousun taustalla on ollut yhtiön erittäin vakuuttava tuloskäänne viimeisen kolmen vuoden aikana, mutta nousu on pohjautunut myös osin arvostuskertoimien venymiselle. Vaikka odotamme liiketoiminnan hyvän kehityksen jatkuvan lähivuosina, hinnoittelee osakekurssi mielestämme yhtiölle tällä hetkellä täyden kympin suoritusta, minkä takia suosittelemme sijoittajia laittamaan välillä jäitä hattuun.

Tyyppi: company_report
2.11.
2018

Marimekon Q3-raportti oli todella vahva, eikä yhtiön tuloskasvu näytä hidastumisen merkkejä. Sekä liikevaihto että liikevoitto ylittivät ennusteemme kirkkaasti ja yhtiö nosti pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteitaan heijastellen selvästi vahvistunutta kannattavuutta.

Tyyppi: company_report
24.9.
2018

Marimekko nosti perjantaina vuoden 2018 liikevoitto-ohjeistustaan. Totesimme elokuussa julkistetun loistavan Q2-raportin jälkeen, että odotamme liikevoitto-ohjeistuksen nostoa loppuvuodesta, mutta se tuli odotuksiamme nopeammin. Marimekko-brändi näyttää elävän uutta nousua laajemman yleisön ja varsinkin nuorison keskuudessa, mikä tekee yhtiön kasvunäkymistä tällä hetkellä entistä houkuttelevammat. Lisääntynyt näkyvyys katukuvassa ja mediassa näkyvät nyt konkreettisesti myös yhtiön myyntiluvuissa, mikä edelleen ruokkii positiivista kierrettä yhtiön ympärillä.

Tyyppi: company_report
10.8.
2018

Marimekon Q2 oli todella vahva ja osake päätyi 12 %:n nousuun. Sekä liikevaihto että liikevoitto ylittivät ennusteemme kirkkaasti ja yhtiö täsmensi vuoden 2018 liikevaihto-ohjeistusta ylöspäin. Olemme yhä vakuuttuneempia siitä, että Marimekko on löytämässä tietään yhä laajemman yleisön suosioon Suomessa ja ulkomailla, eikä viime vuosina nähty kannattavuuskäänne ole jäämässä vain lyhytaikaiseksi tuloshypyksi. Toistamme positiivisen näkemyksemme osakkeesta ja tarkistamme selvästi nousseiden lähivuosien tulosennusteidemme johdosta tavoitehintaamme ylöspäin.

Tyyppi: company_report
11.5.
2018

Toistamme Marimekon positiivisen suosituksen ennusteitamme paremman Q1-raportin jälkeen ja päivitämme tavoitehintaamme ylöspäin. Yhtiö on tehnyt viimeisen parin vuoden aikana erittäin vakuuttavan kannattavuuskäännöksen, minkä lisäksi monta vuotta heikolta näyttänyt liikevaihdon kasvu on alkanut myös viimeisen parin neljänneksen aikana osoittamaan piristymisen merkkejä.

Marimekko

Marimekko

Company page 14.06.2016 5:41 Marimekko

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2018 tuotteiden brändimyynti oli 248 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 112 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa.

Yhtiöllä seuraavat leimat

Inderes Yhtiöasiakas

Marimekko

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2018 tuotteiden brändimyynti oli 248 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 112 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.