Copyright © 2021. Inderes Oyj. All rights reserved.

Sanoma

Viimeisimmät raportit

Laaja raportti

Analyytikko

Petri Gostowski

Petri Gostowski

Analyytikko

Lisätiedot

Sisäpiirin kaupat

Nettovaikuttavuus

Analyytikon kommentti
23.6.
2022

Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan kehitys tasaantui toukokuussa, kun mainonnan määrä kasvoi 2,4 % vertailukaudesta.

Analyytikon kommentti
8.6.
2022

Sanoma tiedotti tiistaina ostavansa Pearsonin Italian perus- ja toisen asteen oppimateriaaliliiketoiminnan. Pidämme yritysjärjestelyn arvostusta melko neutraalina ja näin ollen sen arvonluontipotentiaali nojaa mielestämme etenkin synergioiden realisoitumiseen ja pidemmän tähtäimen kasvuun.

Analyytikon kommentti
23.5.
2022

Mainonnan määrä kasvoi huhtikuussa noin 13 % vertailukaudesta ja kumulatiivisesti tammi-huhtikuu on tuntuvasti vertailukauden yläpuolella (+9 %).

Analyytikon kommentti
2.5.
2022

Sanoma raportoi perjantaina kokonaisuudessaan odotuksiemme mukaiset Q1-luvut ja myös yhtiön markkinakommentit olivat yllätyksettömät. Tätä kokonaiskuvaa peilaten emme tehneetkään ennusteisiimme merkittäviä muutoksia.

Analyytikon kommentti
29.4.
2022

Sanoma julkisti aamulla Q1-raporttinsa, joka oli varsin yllätyksetön. Kokonaisuutena Sanoman tuloksen muodostumisen kannalta hiljaisemman kvartaalin raportin yleiskuva oli melko neutraali, kun yhtiö myös toisti aiemman ohjeistuksensa ennakoidusti ja myös markkinakommentit olivat odotuksien mukaiset.

Analyytikon kommentti
27.4.
2022

Yhtiöltä odotetaan hiljaisemmalta Q1:ltä liikevaihdon kasvua ja hieman vertailukautta suurempaa tappiota oppimisliiketoiminnan kasvua ja kausiluonteisuutta heijastellen. Isossa kuvassa kyseessä on Sanomalle tuloksellisesti pienemmän painoarvon kvartaali tämän kausiluonteisuuden vuoksi.

Analyytikon kommentti
25.4.
2022

Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan kasvu jatkui maaliskuussa. Mainonnan määrä kasvoi maaliskuussa 4,7 % vertailukaudesta ja kumulatiivisesti tammi-maaliskuu on noin 7 % vertailukauden yläpuolella.

Analyytikon kommentti
13.4.
2022

Oppimisliiketoiminta muodostaa Sanoman tuloksesta reilu 2/3, minkä ansiosta suuri osa tulovirroista ovat defensiivisiä ja niiden riskitaso on matala. Arvioimme näiden ominaisuuksien vahvistuvan tulevaisuudessa, sillä odotamme yhtiön jatkavan yritysostovetoista kasvua oppimisliiketoiminnassa.

Analyytikon kommentti
25.3.
2022

Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan viimeaikainen varsin pirteä kehitys tasoittui hieman helmikuussa, sillä mainonnan määrä kasvoi 5,5 % vertailukaudesta. Kumulatiivisesti tammi-helmikuu on kuitenkin tuntuvasti vertailukauden yläpuolella (+ 9 %).

Analyytikon kommentti
28.2.
2022

Kantar TNS:n julkaisemien tietojen perusteella Suomen mediamainonnan kehitys jatkui pirteänä tammikuussa, kun mainonnan määrä kasvoi noin 12 % vertailukaudesta.

Sanoma

ipo 

Inderes kategoriat

Inderes Yhtiöasiakas