Copyright © 2019. Inderes Oy. All rights reserved.

Marimekko

Viimeisimmät raportit

Laaja raportti

Analyytikko

Petri Kajaani

Petri Kajaani

Analyytikko

Lisätiedot

Tulevat tapahtumat

18
Hel
Tilinpäätöstiedotteet

Viimeisin video

Sisäpiirin kaupat

Nettovaikuttavuus

Inderes analyysi
11.12.
2020

Marimekko nosti torstaina vuoden 2020 liikevaihto- ja liikevoitto-ohjeistustaan Suomen vahvan vähittäismyynnin ja parantuneiden loppuvuoden näkymien ansiosta. Marimekko-brändin uudistunut suunta ja tuoreet mallistot tuntuvat vetoavan hyvin kuluttajiin, mikä tukee yhtiön kasvunäkymiä haastavasta toimintaympäristöstä huolimatta. Vahvat näytöt puoltavat lisää-suosituksen toistamista, vaikka tulospohjainen arvostus ei ole enää erityisen matala.

Analyytikon kommentti
11.12.
2020

Marimekko nosti torstaina vuoden 2020 liikevaihto- ja liikevoitto-ohjeistustaan Suomen vahvan vähittäismyynnin ja parantuneiden loppuvuoden näkymien ansiosta.

Analyytikon kommentti
10.12.
2020

Marimekko nosti torstaiaamuna ohjeistustaan vuodelle 2020 sekä liikevaihdon että vertailukelpoisen liikevoiton osalta. Näkymien parantumiseen vaikuttaa yhtiön mukaan erityisesti Suomen vähittäismyynnin odotettua parempi kehitys ja loppuvuoden kohentuneet näkymät.

Tiedotteet
10.12.
2020

Marimekko Oyj, Sisäpiiritieto, 10.12.2020 klo 8.00

MARIMEKKO NOSTAA OHJEISTUSTAAN VUODELLE 2020: LIIKEVAIHDON ARVIOIDAAN OLEVAN SUUNNILLEEN EDELLISVUODEN TASOLLA TAI HIEMAN ALHAISEMPI JA VERTAILUKELPOISEN LIIKEVOITON ENNAKOIDAAN OLEVAN EDELLISVUOTTA KORKEAMPI

Marimekko Oyj arvioi 4.11.2020 julkistetussa osavuosikatsauksessaan konsernin liikevaihdon vuonna 2020 jäävän edellisvuodesta ja vertailukelpoisen liikevoiton olevan suunnilleen edellisvuoden tasolla tai alhaisempi.

InderesTV
9.12.
2020

Seuraa yhtiön webcastiä inderesTV:stä livenä torstaina 10.12. kello 15:00 alkaen.

Tiedotteet
9.12.
2020

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote, 9.12.2020 klo 9.00

Vastuullisuus on koko globaalin muoti- ja tekstiilialan suurin yhteinen haaste ja yksi toimialaa voimakkaimmin mullistavista megatrendeistä. Kuluttajien arvomaailma on muuttunut, ja yhä useampi haluaa tehdä vastuullisia valintoja. Koronaviruspandemia on vauhdittanut tätä kehitystä entisestään.

Muut analyysit
2.12.
2020

A Finnish design and lifestyle company

Marimekko, founded in 1951 is a Finnish design and lifestyle company. The company is known for its unique colors and prints. The company’s product portfolio includes high-quality clothing, bags and accessories as well as home décor items ranging from textiles to tableware. The company aims to gain profitable growth via broader target audience. The company has approx. 150 stores across the world. Marimekko’s revenue CAGR in 2013-2019 was ~4.9 percent.

20E hampered by the pandemic but outlook remains good

Tiedotteet
30.11.
2020

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote, 30.11.2020 klo 14.00

Marimekko tuo ensimmäiset luonnonvärillä painetut vaatteet, laukut ja kodintuotteet markkinoille osana syksyn 2021 mallistoaan. Kankaiden sininen sävy on syntynyt yhteistyössä suomalaisen luonnonväreihin keskittyneen Natural Indigo Finlandin kanssa.   

Marimekon ja Natural Indigo Finlandin yhteistyö luonnonvärien teollisen käytön parissa alkoi elokuussa 2019. Marimekon kangaspainossa Helsingissä on esimerkiksi kehitetty värimorsinkokasvista saatavan sinisen värin reseptiä sekä testattu värin kestävyyttä käytössä.

Analyytikon kommentti
18.11.
2020

Marimekko ja globaali japanilainen vaatebrändi Uniqlo julkistivat tiistaina uuden, rajoitetun ajan saatavilla olevan syys- ja talvimalliston. Mallisto on yksi Uniqlon vuoden 2020 kärkiyhteistöistä, ja se tulee myyntiin maanantaina 23.11.

Tiedotteet
17.11.
2020

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote, 17.11.2020 klo 10.00

Marimekko ja globaali japanilainen vaatebrändi Uniqlo ovat suunnitelleet yhdessä uuden rajoitetun ajan saatavilla olevan syys- ja talvimalliston, jonka teemana on yhteinen ilo. Mallisto on yksi Uniqlon vuoden 2020 kärkiyhteistöistä, ja se tulee myyntiin maanantaista 23.11. alkaen.

Marimekko

Yhtiöllä seuraavat leimat

Survived Roast

Inderes Yhtiöasiakas

Marimekko

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2019 tuotteiden brändimyynti oli 251 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 125 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.